Ulkomailla on helpomi laittaa itsensä likoon, joten päätin ottaa täällä huilutunteja jazzista ja improvisoinnista. Suomessa huiluopettajani on monesti ehdottanut improvisoinnin harjoittelua, mutta olen aina todennut että soitetaan nyt vain klassista musiikkia nuotteja orjallisesti lukien. Tänään otin kuitenki hypyn tuntemattomaa ja menin ensimmäiselle jazztunnille.. Opettajani, John Doheny, oli erittäin mukava, mutta erittäin järkyttynyt kun kuuli että olen ollut New Orleansissa jo viisi päivää, enkä ole vielä käynyt kuuntelemassa yhtään livebändiä. Yritin selittää, että olen ollut jetlagin takia kuoleman väsynyt joka ilta jo kuudelta...mutta sellaiselle tekosyylle New Orleansilainen muusikkohan vain tuhahti ja sanoi että mun on käytettävä jokainen mahdollinen minuutti täällä livemusiikin kuunteluun. Sitten siirryttiin improvisaatioon. "Et kai ole niitä ihmisiä, jotka pelkäävät kuollakseen soittaa ilman nuotteja?" "Kyllä, olen juuri sellainen". "Mhh, no sitten kehotan että aluksi juot pari lasia viiniä kotona, ennen kuin alat soittaa.". Ensi viikolla sitten uudestaan tämän harmaatukkaisen ja samettitakkisen saksofonisti -herran oppeihin. Sitä ennen pitää käydä kuuntelemassa paljon täkäläistä musiikkia, koska muuten ei taida tunnille olla menemistä...